SPCMiP - jesteśmy od 1999 roku.

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki

Informacja Biura SPCMiP Nr 3/2018

Email Drukuj PDF

Warszawa 23.03.2018 r.

Informacja Biura SPCMiP Nr 3/2018

 

HOMOLOGACJA CZĘŚCI I POJAZDÓW

Skierowane do nas ostatnio pytania ws homologacji wskazują że wiedza w tym zakresie u producentów nie jest aktualna.

Niektórzy do oznaczania wyrobów stosują jeszcze znak B, który przestał istnieć w 2004 r. Niektórzy produkują bez homologacji wyroby wymagające homologacji wg reg. EKG ONZ narażając się na poważne konsekwencje w przypadku jak coś się stanie.

Jak wynika z przesłanych przez producentów informacji potrzebnej wiedzy nie mają również urzędnicy w Wydz. Komunikacji, którzy nie wymagają przy rejestracji odpowiednich dokumentów. Ale w przypadku jakiegoś nieszczęścia całą winę i odpowiedzialność ponosi producent.

Wykaz wszystkich wyrobów dla których są i obowiązują reg. EKG ONZ jest na naszej stronie w zakładce Homologacja. Warto je przejrzeć żeby sprawdzić czy produkowany wyrób nie podlega homologacji. Z informacji jakie mamy wynika że homologacja w Polsce jest droższa niż zagranicą. Jest to przykre i szkodzi naszej gospodarce.

Konsekwencje w homologacji wyjścia Wielkiej Brytanii z UE

Informacja od Pana Kamila Przewoskiego z IDIADY Area Manager, Poland Homologation Manager,

W załączam dokument opublikowany przez Komisję Europejską ,wskazujący na konsekwencje wyjścia Wielkiej Brytanii z UE. Oto najważniejsze tezy z tego dokumentu:

 

1) producenci z Wielkiej Brytanii - aby móc ubiegać się o cało pojazdowe homologacje europejskie (2007/46) [oraz aby móc posługiwać się wcześniej dla nich wydanymi takimi homologacjami!] - powinni do dnia 30.03.2019 (moment oficjalnego wyjścia Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej) ustanowić swoich przedstawicieli w Unii Europejskiej (dokładnie tak samo, jak obecnie muszą to robić producenci z takich na przykład krajów spoza UE, jak Rosja, Chiny, USA...).

 

2) europejskie homologacje cało pojazdowe wg 2007/46, 167/2013, 168/2013, wydane w Wielkiej Brytanii, po 30.03.2019 tracą ważność.

Jeżeli posiadają Państwo jakieś homologacje cało pojazdowe wydane w Wielkiej Brytanii, proszę mieć na uwadze punkt 2) (w takiej sytuacji IDIADA rekomenduje podjęcie działań zmierzających do uzyskania nowych homologacji w jednym z krajów, które są i planują pozostać w UE, np. - poprzez IDIADĘ - w Hiszpanii; dodam że konieczność uzyskania nowej homologacji nie musi oznaczać konieczności powtórzenia wszystkich badań).

Szanowne Producentki i Producenci

Zapraszam do wstępowania do Stowarzyszenia. Potrzebny jest wasz udział i społeczne zaangażowanie się w obronę interesów producentów. Wasze działania jako członków zwiększają prestiż SPCMiP a składki stworzą fundusz statutowy z którego  pokrywamy koszty utrzymania siedziby i naszych działań.

Warunki członkowstwa w SPCMiP http://spcm.pl/pl/warunki-czonkowstwa.html

 

Z poważaniem

Antoni T. Dąbrowski

Prezes Zarządu SPCMiP