SPCMiP - jesteśmy od 1999 roku.

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
Artykuły

Światła do jazdy dziennej

Email Drukuj PDF

Zgodnie z rozporządzeniem Komisji Europejskiej wszystkie modele samochodów osobowych, które uzyskały homologację po 01-01-2011 r. obowiązkowo wyposażone są w światła do jazdy dziennej. Znakiem tego obowiązek ten dotyczy jedynie nowych modeli lub aut, które uzyskały homologację po tej dacie.
Wszystkie samochody, które nie posiadają fabrycznych świateł do jazdy dziennej można doposażyć przez samodzielny montaż uniwersalnego zestawu świateł. Światła takie będą legalne jeśli spełniają kilka warunków. Przede wszystkim muszą posiadać homologację E z numerem kraju, który ją wydał oraz oznaczenie typu reflektora RL z numerem wersji regulaminu na podstawie, którego została wydana homologacja. Oznaczenia te muszą być trwałe, niezmywalne i widoczne po zamontowaniu świateł.

Rozmieszczenie świateł do jazdy dziennej na pojeździe jest ściśle określone. Przedmiotowe światła rozmieszcza się w następujący sposób:

? na długości

?

z przodu w taki sposób, aby wysyłane światło nie olśniewało kierującego

bezpośrednio lub przez odbicie od elementów pojazdu,

? na szerokości

?

nie dalej niż 400 [mm] od bocznego obrysu pojazdu; wzajemna odległość

nie może być mniejsza niż 600 [mm] (jeżeli szerokość pojazdu nie przekracza 1,3 [m]

odległość ta

może być zmniejszona do 400 [mm]),

? na wysokości

?

od 250 [mm] do 1500 [mm].

 

Służba celna w służbie biznesu

Email Drukuj PDF

Zaproszenie na konferencję ?Służba celna w służbie biznesu? w dniu 18 maja 2012 r.

Przewodniczący Rady Konsultacyjnej Służby Celnej  prof. dr hab. Wiesław Czyżowicz oraz Szef Służby Celnej Jacek Kapica zapraszają przedsiębiorców do wzięcia udziału w konferencji ?Służba Celna w służbie biznesu?, organizowaną wspólnie przez Radę Konsultacyjną Służby Celnej oraz Służbę Celną. Konferencja odbędzie się w dniu 18 maja br. w Wyższej Szkole Cła i Logistyki w Warszawie, ul. Jagiellońska 82. Rejestracja uczestników rozpocznie się o godz. 9.00.

W programie konferencji przewidziano m.in. omówienie aktualnych i projektowanych ułatwień i uproszczeń dla podmiotów gospodarczych. Proponujemy także możliwość bezpośrednich konsultacji z ekspertami. W formule konferencji przewidujemy bowiem ok. dwugodzinne dyżury ekspertów z dziedziny prawa celnego i podatkowego. W załączeniu szczegółowy program.

Osoby zainteresowane udziałem w Konferencji proszone są o przesyłanie zgłoszeń na załączonym formularzu do dnia 9 maja br. na adres: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. lub numer faksu (22) 826 82 31. Z uwagi na ograniczoną ilość miejsc decyduje kolejność zgłoszeń. Udział w konferencji jest bezpłatny.

W kwestionariuszu zgłoszenia na konferencję mogą Państwo zaproponować zagadnienia lub problemy, jakie powinny zostać poruszone w trakcie konferencji. Propozycje zagadnień można także przesyłać na adres poczty elektronicznej Rady Konsultacyjnej Służby Celnej: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

W celu uzyskania dodatkowych informacji prosimy o kontakt z sekretarzem konferencji:

Wojciech Januszko (22) 630 97 12, e-mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

Arkadiusz Lubiak (22) 630 98 21, e-mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

Dane kontaktowe

Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

Przewodniczący Rady Konsultacyjnej Służby Celnej

Prof. dr hab. Wiesław Czyżowicz

Tel. kom. +48 605 428 589

Adres e-mail:  Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

 

Konkurs Programu INNOTECH

Email Drukuj PDF

Dyrektor Narodowego Centrum Badań i Rozwoju ogłasza II Konkurs Programu INNOTECH

19-03-2012

Program skierowany jest do podmiotów podejmujących działania badawcze i prace przygotowawcze do wdrożenia, ukierunkowane na opracowanie i wdrożenie innowacyjnych technologii, produktów lub usług, służących podniesieniu konkurencyjności polskiej gospodarki.

Program INNOTECH jest programem wsparcia sektora nauki i sektora przedsiębiorstw w zakresie realizacji innowacyjnych przedsięwzięć z różnych dziedzin nauki i branż przemysłu, ze szczególnym    wskazaniem na obszar wysokich technologii.

Warunkiem koniecznym udziału w Programie jest, aby podmioty wnioskujące o środki finansowe na realizację projektów podejmowały działania badawcze, obejmujące badania przemysłowe i prace rozwojowe,  oraz prace przygotowawcze do wdrożenia, ukierunkowane na opracowanie i wprowadzenie innowacyjnych technologii, produktów lub usług, służących podniesieniu konkurencyjności polskiej gospodarki.

Program podzielony jest na dwie ścieżki: In-Tech i Hi-Tech. Ścieżka programowa In-Tech skierowana jest do konsorcjów i centrów naukowo-przemysłowych oraz przedsiębiorców. W ramach ścieżki Hi-Tech aplikować mogą innowacyjne przedsiębiorstwa z sektora MŚP, działające w obszarze wysokich technologii.

Celem Programu INNOTECH jest:

  • Zwiększenie liczby innowacji technologicznych,
  • Zwiększenie wydatków przedsiębiorstw na badania naukowe i prace rozwojowe,
  • Wzmocnienie współpracy przedsiębiorstw z jednostkaimi badawczymi sektora publicznego.

Program INNOTECH ma przyczynić się do zwiększenia udziału produktów wysokich technologii w strukturze przychodów przedsiębiorstw uczestniczących w Programie, co przełoży się na stworzenie podstaw, szybszego niż obecnie, wzrostu udziału produktów wysokich technologii w PKB polskiej gospodarki.

Nabór wniosków, w elektronicznym generatorze wniosków OSF, możliwy będzie w dniach od 02 kwietnia 2012 do 02 maja 2012 roku, pod adresem https://osf.opi.org.pl.

W sprawach związanych z funkcjonowaniem systemu OSF (rejestrowania i obsługi wniosków składanych w formie elektronicznej) uprzejmie prosimy o kontakt z Ośrodkiem Przetwarzania Informacji w Warszawie tel.:  +48 22 35 17 101 lub +48 22  35 17 104.

Wszelkie pytania lub wątpliwości prosimy kierować na adres e-mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. .

 


Strona 1 z 4