SPCMiP - jesteśmy od 1999 roku.

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
SPCMiP - jesteśmy od 1999 roku.

Informacja Biura SPCMiP Nr 3/2018

Drukuj PDF

Warszawa 23.03.2018 r.

Informacja Biura SPCMiP Nr 3/2018

 

HOMOLOGACJA CZĘŚCI I POJAZDÓW

Skierowane do nas ostatnio pytania ws homologacji wskazują że wiedza w tym zakresie u producentów nie jest aktualna.

Niektórzy do oznaczania wyrobów stosują jeszcze znak B, który przestał istnieć w 2004 r. Niektórzy produkują bez homologacji wyroby wymagające homologacji wg reg. EKG ONZ narażając się na poważne konsekwencje w przypadku jak coś się stanie.

Jak wynika z przesłanych przez producentów informacji potrzebnej wiedzy nie mają również urzędnicy w Wydz. Komunikacji, którzy nie wymagają przy rejestracji odpowiednich dokumentów. Ale w przypadku jakiegoś nieszczęścia całą winę i odpowiedzialność ponosi producent.

Wykaz wszystkich wyrobów dla których są i obowiązują reg. EKG ONZ jest na naszej stronie w zakładce Homologacja. Warto je przejrzeć żeby sprawdzić czy produkowany wyrób nie podlega homologacji. Z informacji jakie mamy wynika że homologacja w Polsce jest droższa niż zagranicą. Jest to przykre i szkodzi naszej gospodarce.

Konsekwencje w homologacji wyjścia Wielkiej Brytanii z UE

Informacja od Pana Kamila Przewoskiego z IDIADY Area Manager, Poland Homologation Manager,

W załączam dokument opublikowany przez Komisję Europejską ,wskazujący na konsekwencje wyjścia Wielkiej Brytanii z UE. Oto najważniejsze tezy z tego dokumentu:

 

1) producenci z Wielkiej Brytanii - aby móc ubiegać się o cało pojazdowe homologacje europejskie (2007/46) [oraz aby móc posługiwać się wcześniej dla nich wydanymi takimi homologacjami!] - powinni do dnia 30.03.2019 (moment oficjalnego wyjścia Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej) ustanowić swoich przedstawicieli w Unii Europejskiej (dokładnie tak samo, jak obecnie muszą to robić producenci z takich na przykład krajów spoza UE, jak Rosja, Chiny, USA...).

 

2) europejskie homologacje cało pojazdowe wg 2007/46, 167/2013, 168/2013, wydane w Wielkiej Brytanii, po 30.03.2019 tracą ważność.

Jeżeli posiadają Państwo jakieś homologacje cało pojazdowe wydane w Wielkiej Brytanii, proszę mieć na uwadze punkt 2) (w takiej sytuacji IDIADA rekomenduje podjęcie działań zmierzających do uzyskania nowych homologacji w jednym z krajów, które są i planują pozostać w UE, np. - poprzez IDIADĘ - w Hiszpanii; dodam że konieczność uzyskania nowej homologacji nie musi oznaczać konieczności powtórzenia wszystkich badań).

Szanowne Producentki i Producenci

Zapraszam do wstępowania do Stowarzyszenia. Potrzebny jest wasz udział i społeczne zaangażowanie się w obronę interesów producentów. Wasze działania jako członków zwiększają prestiż SPCMiP a składki stworzą fundusz statutowy z którego  pokrywamy koszty utrzymania siedziby i naszych działań.

Warunki członkowstwa w SPCMiP http://spcm.pl/pl/warunki-czonkowstwa.html

 

Z poważaniem

Antoni T. Dąbrowski

Prezes Zarządu SPCMiP

 

Informacja Biura SPCMiP Nr 1 /2018

Drukuj PDF

Warszawa 12.01.2018 r.

Informacja Biura SPCMiP Nr 1 /2018
Otrzymaliśmy ZAPROSZENIE

do odwiedzenia targów TAIPEI AMPA & Autotronics Taipei 2018 (11-15 kwietnia) www.taipeiampa.com.tw, które odbędą się równocześnie z targami branży motocyklowej i samochodów elektrycznych - Motorcycle Taiwan www.motorcycletaiwan.com.tw i EV Taiwan www.evtaiwan.com.tw (12-15 kwietnia). W tym roku w ramach targów AMPA odbędzie się również Intelligent Transportation Show.

Artykuł na temat targów: https://warsztat.pl/artykuly/tajwan-potwierdzil-mocna-pozycje-w-branzy-warsztat,63473 .

W ramach wsparcia polskie firmy mogą ubiegać się o jedną z form dofinansowania wyjazdu:

- pokrycia kosztów przelotu (klasa ekonomiczna)*. Subsydium w wysokości do 4 tys. zł brutto na zakup biletu lotniczego w obie strony do Tajpej.

- pokrycia kosztów pobytu w hotelu**. Subsydium w wysokości 12 000 NTD (ok. 1,5 tys. zł) na max. 4 noclegi (w terminie 10-14 kwietnia, dla gości targów Motorcycle 11-15 kwietnia) w 4* lub biznesowym hotelu w Tajpej zakontraktowanym przez TAITRĘ. Możliwy jest także transport z/na lotnisko jeśli zmieści się w kwocie subsydium oraz rezerwacja pokoju jedno lub dwuosobowego (za niewielką dopłatą).

* Aby aplikować o refundacje biletu klasy ekonomicznej firma powinna uzyskać obrót powyżej 5 mln USD w jednym z ostatnich 3 lat, wymagane jest również uczestnictwo w spotkaniach handlowych B2B zaaranżowanych przez TAITRA (około pół dnia) oraz co najmniej 2 noclegi w dniach 11-14 kwietnia (dla gości targów Motorcycle co najmniej 2 noclegi w dn. 12-15 kwietnia)

** Firmy z obrotem od 300 tysięcy USD w jednym z ostatnich 3 lat mogą aplikować o subsydium 12000NTD na noclegi.

W załączniku znajduje się formularz aplikacyjny oraz zaproszenie na nadchodzącą edycję targów. Przy przyznawaniu subsydiów obowiązuje kolejność zgłoszeń.

Szanowne Producentki i Producenci

Zapraszam do wstępowania do Stowarzyszenia. Potrzebny jest wasz udział i społeczne zaangażowanie się w obronę interesów producentów. Wasze działania jako członków zwiększają prestiż SPCMiP a składki stworzą fundusz statutowy z którego  pokrywamy koszty utrzymania siedziby i naszych działań.

Warunki członkowstwa w SPCMiP http://spcm.pl/pl/warunki-czonkowstwa.html

 

Z poważaniem

Antoni T. Dąbrowski

Prezes Zarządu SPCMiP

 

Informacja Biura SPCMiP Nr 27 /2017

Drukuj PDF

Warszawa 29.12.2017 r.

Informacja Biura SPCMiP Nr 27 /2017

UWAGI

Do projektu rozporządzenia MIiB

Dziękuję wszystkim producentom, którzy nadesłali swoje uwagi do projektu rozporządzenia. Na ich podstawie i wykorzystując nadesłany przykład nonsensownych i nie poprawionych zapisów w rozporządzeniu napisałem i przesłałem nasze uwagi ( w załączeniu poniżej).

Uwagi do projektu rozporządzenia.

Uwagi są specjalnie napisane w tonie nie wyrażającym szacunku dla urzędników MIiB.

Urzędnik zasługuje sobie na szacunek i uznanie swoją pracą i podejmowanymi działaniami a nie tym, że siedzi za biurkiem w ministerstwie.

Mam nadzieję, że konsultacje nie zakończą się zebraniem uwag,  z których nie wygodne zostaną wrzucone do kosza.

Cały czas domagamy się zlikwidowania bezprawnego i nielegalnego „potwierdzenia”.

Otrzymałem poniższą informację i zaproszenie do współpracy dla producentów.

Szanowny Panie Prezesie Antoni Dąbrowski
Instytut Technologii Tworzyw Sztucznych (plastików) w Walencji Hiszpania proponuje Wam konsultacje naszego działania w Interneciena stronie web www.aimplas.

Ponieważ przygotowujemy propozycję projektu ERASMUS+ aby zapewnić specjalistyczne szkolenia w zakresie szybkiego wytwarzania (Rapid Manufacturing) stosowane dla inżynierów techników sektora oraz firm związanych z motoryzacją i transportem, chcielibyśmy wiedzieć czy są Państwo zainteresowani uczestnictwem w projekcie.

Proponujemy poinformowanie bezpośrednio osobę w swoim klastrze odpowiedzialną za sojusze i udział w projektach europejskich.

Aby kontunuować projekt ERASMUS+ z Państwa udziałem, prosimy o odpwiedź do połowy miesiąca stycznia 2018r. Czekamy więc na odopwiedź przesyłając równocześnie nejlepsze życzenia, spokojnych Świąt oraz szczęśliwego Nowego 2018 Roku.

Serafin Garcia

PD: This email has been written by my colleague Ania Michalska, that is also Polish.

 


Strona 6 z 44